Prototyper

on august 28 | in Prototyping | by | with No Comments

En prototype er en model af et færdigt produkt, der gør det muligt at tage brugerens mening og følelser med ind i designprocessen. Det er lettere for både designer og bruger at forholde sig til et spørgsmål, når der er en prototype at tale ud fra. Prototypen er altså velegnet til at afprøve den vision, der er for produktet, ligesom den er med til at danne erfaringer i brugssituationer, der kunne være mellem brugeren og det endelige produkt. (Sharp et al., 2009: 530). Opløsningen af prototypen kan være alt, lige fra en papirmodel til en interaktiv udgave, der ligner det færdige produkt. Opløsningen henviser til detaljegraden om hvorvidt prototypen ligner det færdige produkt eller ej.
 

[stray-random categories=Prototype noajax=true disableaspect=true]

 

Horisontale og vertikale prototyper

Et andet forhold der gør sig gældende, er hvor meget funktionalitet prototypen skal indeholde. To af de værdier, der oftest bliver stillet overfor hinanden er horisontal-prototyping og vertikal-prototyping.

 

Low-fidelity og high-fidelity prototyper

Der er to overordnede tilgange til prototyper low-fidelity og high-fidelity, der henviser til detaljegraden hvordan prototypen er fremstillet.

 

Balsamiq Mockupet er velegnet til produktion af prototyper.

 

 

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

« »

Scroll to top